Geoblog.pl    stock    Podróże    Palau    Plaża, flora i fauna

Plaża, flora i fauna

Palau
Palau, Chol

Na drugą część pobytu na Palau przenieśliśmy się do totalnej głuszy na północy wyspy Babeldaob. Praktycznie nie ma tam infrastruktury i turyści mogą zatrzymać się w bodaj jednym tylko miejscu – M&A Eco Beach Bungalows. Byliśmy tam jedynymi gośćmi, mieliśmy więc plażę do własnej dyspozycji. Bungalowy są położone tuż przy plaży w środku tropikalnej dżungli, jest to więc miejsce jak z pocztówek – piękna plaża, palmy kokosowe i ocean. Na plaży Adaś ganiał setki maleńkich krabów, ale nieco głębiej można było znaleźć młode osobniki krabów palmowych (to największe skorupiaki świata, potrafią ważyć nawet 4 kg i lepiej nie znaleźć się w zasięgu ich szczypiec). Większe egzemplarze przeznaczone do konsumpcji można oglądać w prawie każdej restauracji w Kororze. Niedaleko plaży było zapchane liśćmi ujście małej rzeczki, przez co wieczorem na ląd wychodziły setki żab (rozmiaru mniej więcej dwukrotnie większego od naszych). W dodatku przy zatkanym ujściu wypatrzyłem pięknego, czarnego węża wodnego – nie wiem, czy jest groźny dla człowieka, może ktoś po zdjęciach rozpozna, co to za gatunek?

Największym minusem miejsca, w którym mieszkaliśmy był brak rafy koralowej. Ocean tworzy tu lagunę, a rafa jest oddalona jakieś pół kilometra od brzegu. Raz się tam wybrałem, ale wielkie fale skutecznie umożliwiały podziwianie podwodnego życia. Na szczęście udało się zrobić kilka zdjęć pojedynczych kawałków rafy.

tealover - 2016-07-20 17:51
Czy ten potwór na przedostatnim zdjęciu to ten krab?

stock - 2016-07-20 17:53
Tak, zdjęcie z restauracji :-) Na ostatnim też jest krab palmowy w wersji młodszej, egzemplarz, który widzieliśmy na wolności na naszej plaży.

marianka - 2016-07-20 19:05
Wygląda sielsko i dzieciaki musiały być zachwycone :)

mucha
mucha - 2016-07-20 22:14
Nie znam się specjalnie na wężach, ale z kursów DANowskich pamiętam że praktycznie wszystkie gatunki węży wodnych są niebezpieczne, wręcz zabójcze dla człowieka.

stock - 2016-07-20 22:29
Pracownik obsługi, jak mu pokazałem zdjęcie węża tylko wzruszył ramionami. Przypuszczałem, że wąż jest jadowity (tak jak wszystkie pająki, z których jednak tylko mała część może zrobić krzywdę człowiekowi) ale ten był wyjątkowo spokojny i nawet dzieci go widziały - z bezpiecznej (albo tak mi się wydawało) odległości oczywiście.

Pamar
Pamar - 2016-07-21 13:58
Plaża na wyłączność... Super!!!!

migot - 2016-07-21 18:34
Rajsko!

Zasoby: 603 wpisy603 2531 komentarzy2531 7416 zdjęć7416 0 plików multimedialnych0