Geoblog.pl    stock    Podróże    Wokół Tanzanii    Safari po raz czwarty

Safari po raz czwarty

Tanzania
Tanzania, Tarangire National Park

Z Zanzibaru późno w nocy przyleciałem lokalną linią Precision Air na lotnisko Kilimandżaro i za 40$ zamówiony wcześniej taksówkarz zawiózł mnie do hotelu w Aruszy. Nie wiedziałem, że Precision Air ma swój shuttle bus, który za 10 tys. szylingów (około 5$) zawozi pasażerów do Aruszy. Oficjalna cena taksówki z lotniska to 50 $.

Następnego dnia o 8 rano czekał na mnie człowiek z firmy organizującej safari. Przyjechaliśmy do centrum, w którym zbierają się wszyscy pasażerowie dżipów i czekałem jakąś godzinę na zebranie się grupy. Pierwszego dnia był ze mną Hiszpan, Francuz, Łotyszka, Szwajcar i dwoje Ukraińców. 7 osób to jednak za dużo, bo siódma osoba musi siedzieć obok kierowcy i nie widzi tak dobrze, jak pozostali.

Rozpoczęliśmy zwiedzanie od Parku Narodowego Tarangire, znanego ze swojej populacji słoni oraz nagromadzenia baobabów. Z naszej siódemki tylko ja byłem „weteranem” safari, dla pozostałych był to pierwszy raz. Różnica jest ogromna – „pospolite” zwierzęta typu słoń czy żyrafa innych zachwycały, ja traktowałem je z większym dystansem. I powiem, że chyba już nigdy safari nie wywoła we mnie takiej ekscytacji, jak w pierwszym dniu. Sam park był w porządku, faktycznie widok zwierząt na tle baobabów jest bardzo fotogeniczny. Widzieliśmy kilka lwów, a z nowych dla mnie zwierząt strusia i ciekawe ptaki, w tym koronnika – ptaka, który znajduje się na fladze Ugandy.

Wieczór spędziliśmy na górze z widokiem na jezioro Manyara, gdzie miejscowi urządzili mzungu wspaniały pokaz gimnastyczny.

Danach - 2021-02-26 21:34
Koronnik przepiękny , może raz powinnam zobaczyć safari :)

zula - 2021-02-27 09:39
Jak to wszystko trzeba doczytać na temat transportu lotniczego ...wiem nie ten język,kraj ale ...dla nas przyszłych chętnych lataniana tej trasie to cenna informacja!
Lew,tygrys,struś to emocje - nie widziałam nigdy na wolności a zobaczyć ptaka ,,flagowego,, to fantastyczne uczucie.

migot - 2021-02-27 13:56
Ale zielono! Jak byłam w lipcu, to wszedzie sucho i złote trawy... muszę jeszcze się kiedyś wybrać w takim zielonym sezonie...

marianka - 2021-02-28 17:44
Może i czwarte Twoje safari, ale na mnie zdjęcia tych zwierząt niezmiennie robią wielkie wrażenie! Ależ zazdroszczę ;)

mamaMa - 2021-03-04 08:52
Podpinam się pod mariankę - którekolwiek by to nie było zdjęcie - zachwyca!

Zasoby: 595 wpisów595 2499 komentarzy2499 7318 zdjęć7318 0 plików multimedialnych0