Geoblog.pl    stock    Podróże    Wietnam, Kambodża - maj 2011    Ha Long

Ha Long

Wietnam
Wietnam, Hạ Long

Od razu po przybyciu do Hanoi wykupiliśmy dwudniową wycieczkę do zatoki Ha Long, chyba najsłynniejszej atrakcji Wietnamu. Zaokrętowaliśmy się na statek z ciekawym towarzystwem – parą Niemców oraz małżeństwem chilijsko-hiszpańskim, będącym w rocznej (sic!) podróży. Wieczorem towarzystwo się zwiększyło o grupę wolontariuszy pracujących w Indonezji, będących właśnie na wakacjach. Trafiliśmy na świetnego kucharza, ale słabego przewodnika, który ciągle nas popędzał.

Sama zatoka jest naprawdę piękna i będąc w Wietnamie nie można jej ominąć. W międzyczasie zwiedziliśmy kolejną jaskinię (tym razem zdjęcia wyszły dużo lepiej), która, choć nieporównywalna z Phong Nha, też robiła wrażenie. Mieliśmy też okazję popływać sobie kajakiem (moja żona o mało nie dostała zawału, ale dobrze jej tak za brak zaufania do umiejętności męża) i poskakać z dachu statku do morza - poza mną znalazła się tylko dwójka śmiałków, ale po szkole w Da Lat taki skok to była pestka. Darowaliśmy sobie za to pływającą wioskę, której mieszkańcy ponoć cały rok spędzają na wodzie. W wiosce są sklepy i nawet szkoła dla dzieci. Mimo wszystko nie mogę się oprzeć wrażeniu, że takie miejsca istnieją głównie dla turystów.